Wednesday, February 27, 2008

hanya itu yg sempat ku lafazkan





Hanya itu yang mampu ku lafazkan.

Kau teristimewa
Kau membakar diri umpama dian
Tulus dan ikhlas jiwa dan raga kau korbankan
Bakti mu kau taburkan.

Kau terunggul
Parang yang tumpul kau asahkan
Minda yang kosong ilmu kau limpahkan
Bakat mu kau curahkan.

Kau terhebat
Mencorakkan kain putih dengan warna pelangi
Menjadikan seorang manusia kepada insani
Iman mu kau tabahi.

Kau guru
Jasa mu bertaburan seperti bintang
Tidak terhitung dek jari jemari
Juga sukar dibalas.

Guru…..terima kasih
Hanya itu yang mampu ku lafazkan.

PENDAPAT:
Ni sajak aku yang pertama... aku tujukan sajak ini khas kepada guru-guru aku yang telah banyak bekorban untuk aku.

1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.

gambar aku